Subiectul I - Analiză de text (partea 2)
În continuarea textului în proză, autoarea descrie în detaliu sentimentul de siguranță pe care îl avea în zilele ploioase, sub "cerul precum o cupolă". Aceste zile îi ofereau inspirație pentru diverse activități creative precum scrisul și cititul.
Când ploua mai tare, autoarea găsea refugiu sub acoperișuri, alături de alți oameni. Aceste experiențe creau un sentiment de solidaritate: "ca și cum ai fi scăpat dintr-o calamitate și ai fi făcut un mare act de eroism, dezbăteai problema, înfrigurat, cu ceilalți câțiva supraviețuitori".
În copilărie, echipamentul pentru ploaie - format din cizme, pelerină și pălărie galbene - o făcea să se simtă "invincibilă" și "ca o supereroină înfruntând intemperiile". Acest echipament îi oferea libertate de mișcare și încredere.
Important: Observă cum autoarea folosește detalii specifice pentru a evoca stări sufletești și cum schimbarea perspectivei (de la adolescență la copilărie) influențează modul în care percepe ploaia!
Textul ilustrează cum aceeași experiență (ploaia) poate fi trăită diferit în funcție de vârstă, echipament și stare de spirit, dar păstrând întotdeauna un element de aventură.