Abordarea copiilor cu CES și stimularea creativității
Ultimele două capitole ale lucrării abordează teme esențiale pentru educația modernă. Capitolul 11, redactat de Florentin-Remus Mogonea, se concentrează pe abordările specifice ale copiilor cu cerințe educative speciale (CES). Sunt analizate conceptele de bază, caracteristicile copilului supradotat, ale celui cu tulburări de învățare, hiperactiv sau cu diferite deficiențe, precum și principiile școlii incluzive.
Capitolul 12 este dedicat stimulării potențialului creativ al preșcolarilor în cadrul activității din grădiniță. Mihaela Aurelia Ștefan prezintă delimitările conceptuale privind creativitatea, factorii care o condiționează, specificul creativității la vârsta preșcolară și modalitățile eficiente de stimulare a acesteia.
Lucrarea se încheie cu o bibliografie generală, anexe utile și modele posibile de subiecte pentru examenele de definitivat și gradul didactic II, oferind astfel un instrument complet pentru pregătirea teoretică și practică a cadrelor didactice.
Inspirație pentru practică: Încurajați manifestarea creativității preșcolarilor prin activități diverse, într-un mediu educațional stimulativ, în care fiecare copil, indiferent de particularitățile sale individuale, să se simtă valorizat și motivat să exploreze.